.


Vad kul att du svarade på min fråga, men jag kom på en till, köpte du borstarna för sig eller i ett "paket"? Vart isåfall och var det till ett hyffsat pris? :]

P.s Gillar din blogg grymt mycket!! :)



svar: det glädjer mig att du gillar min blogg :D
jag har köpt alla borstar för sig, vid olika tillfällen. blir väl att jag köper oftare nu eftersom att jag sminkar mig en hel del med ögonskuggor :) för ett tag sen så sminkade jag mig aldrig med ögonskuggor och då är det ju onödigt att ha dyra syntets penslar lix ;)


men nu så tänkte jag skriva lite varförsig om mina olika smink penslar så hoppas jag att du fåår svar på det du ville :)


det här är en väldigt litene pensel som fungerar galant till ögonskuggor :) köpt frrån FACE och jag kommer faktiskt inte ihåg hur mycket den kostade... men jag skulle gissa mellan 130-160 kr :)



lite större ögonskuggs borste :) den här använder jag mest. den är en riktig syntets pensel! och för et som inte vet ngt om syntet så är det såhär : syntet är av "riktigt" hår eller vad man ska säga haha. dem är bättre gjorda och man kan bara borsta av skuggan på penseln när man ska ha en ny färg :) kostar lite mer men syntet också.

den är från MUS (make up store) och skulle tippa på att den här kostade runt 150-190 kr :)



ögonskugge/ögonbryn/kajal pensel :) den är så rak att det är asbra att använda som kajal om man har en svart eller brun ögonskugga :) elr så kan man måla i ögonbrynet med den :) eller ha ögonskugga med den :) den är från FACE och kostar la runt 130-160 kr :)



ögonskugga/kajal sudd :) japp, den här kan man använda när man applecerar ögonskugga :) eller så kan man ha den till att sudda ut kajal strecket om man inte vill ha ett sånt kraftigt och spikrakt streck :) från FACE och kostar nog runt 130-160 kr :)



fondations pensel :) just nu använder jag inte fondation dagligen så den här används inte så mkt nuförtiden ;) men när man ska vara extra snygg åker fondationen på och då används också fondations penseln. den här tycker jag är super bra! den kommer från kicka och kostade runt 100 kr om jag inte minns helt fel :)



puder pensel :) jag drukar heller inte använda vanligt puder ;) det kommer bara på när jag ska vara extra snygg haha. och eftersom att jag inte använder det ofta och inte gjort det på ett bra tag så har jag en gammal billig från HM . den är inte så bra...hårar ibland också men eftersom att jag inte använder den så ofta så skiter jag idet haha :)

men skulle la tro ...mellan 30-50 kr på hm..?


rouge pensel :) den här är väldigt bra måste jag säga! köpte den på färgan mellan tyskland och danmark när vi hade bilat till italien för två år sedan tror jag :) den kostade runt 150 tror jag :)



ögonskugg penslar. dem här är väldans dåliga måste jag säga haha. billigt skit från hm :) den längst till höger är sämst. den använder jag aldrig längre. den till vänster kommer upp ibland. brukar applicera highliter med den :) det är den bra till iaf! inget annat haha. kostade väl runt 20-30 kr på hm




ja det var mina penslar det! glömde skriva om min ögonbrynspensel för den hittar jag inte... men den får jag ta någon annan dag :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback