lär mig dans!

godmorgon! nu väntar jag på att jennifer ska bli klar sen träffar jag henne :) fram tills dess har jaglärt mig en dans lite snabbt på en kvart tio min ungefär haha. så nu tänkte jag dela med mig om hur jag lär mig en dans på snabbaste sätt: nu lärde jag bara mig refrengen!

först kollar jag på ngn dans på youtube, i det här tillfället så kollade jag på ett klipp från so you think you can dance, hiphop till låten bleeding love med leona lewis :)

men jag kollar på klippet om och om igen 5-10 ggr . (bara refrengen)

sen när jag känner att jag har ett litet humm om hur dom gör så tar jag fram papper och penna och skriver med egna ord hur jag uppfattar att dom gör, medans jag kollar. jag kollar kanske en 4a sen stoppar jag och skriver :) busänkelt!

nu är jag klar och så här blev det. ni kanske inte förstår vad jag menar men det är viktigast att jag förstår eftersom att det är jag som ska lära in danssteg med dom här orden.. ;)

ref.!
dyk ner, hopp
snurr med arm,peka
slid ut på armen,sprick,ner,upp
snurrgåbak, kolla på varandra
rör om i håret

hopp till varandra,hjärtat,huvet,benet, snabb snurr bak twistggr2

ner halvsnurr, kolla fram men ena handen på hans axel

vrid upp för puss men nej

ref.2

(nu är du riktigt förbannad!!)
dyk ner med armar i håret tvåggr

upp,cirkel sid-sid ,ner dra i huvet 3 ggr

hoppseg bak 4 ggr
gåsnurr

hopphopp kick hopphoppkick högervänster

ner, ena benet sträckt
 upp tbx

upphöjd ref:

stampstamp ut stampstamp ihop,hadbang ,snurr med armar, mördar/sorgsen blick


SLUT

så, tycker ni att den passa in?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback