STOLT

Igår ringde Filip mig vid 2 och sa "Hej älskling jag är påväg hem från skolan nu.." Åhnej nu har han blivit sjuk tänkte jag eftersom jag visste att han slutade 4, så jag sa med nedstämd röst "neej varför?" och får ett glatt svar tillbaka "För jag kom in på Nordea Tour och ska åka till Stockholm nu :D" 
 
YEEEEEEIIII!!!!!! För er som inte vet så är Nordea Tour en av Sveriges största golftävlingar med en enormt hög standard. Vinstpotten ligger liksom på 400 000 kr :)))) Jag blev enormt glad och stolt när jag fick höra den glada nyheten. Jag kommer ihåg kvalet förra året som igår. Det var en tredagars tävling med en "cut" efter två, så man kapar ca halva startfältet så dom bästa går vidare till dag tre. Man kvalade alltså in förra året och beroende på vilken plats man kom så har man chans att spela den riktiga Nordea Tour detta år. Filip sa att man kunde följa hela tävlingen på datan så när pappa var hemma på lunch så kollade vi om det gick att komma in och det gjorde det. Vi gick in på startfältet och där stod filips namn högst upp, jaa men där är han ju sa pappa! Sen tog det ett tag innan vi förstod varför han var högst upp, han ledde. Den känslan var otrolig och efter dag 1 så låg han tvåa, det var grymt!! och på grund av han insats där så fick han en rankingpoäng till iår. Men eftersom det är så hög standard så har det varit svårt att komma in men nu ÄNTLIGEN var det hans tur. Jag är så glad för hans skull<3
 
Självklart kommer jag sitta bänkad hela dagen framför datan och följa tävlingen och hoppas på lika bra resultat som på kvalet förra året!
 
 
  



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback